Bloggers we away la Kuib

Tot la rubrica “ce de mult s-a intamplat si eu nu am scris, rushine sa-mi fie”, sa povestim si de frumosul we away la Sinaia. Am jucat in deplasare cu echipa de fete: Ana (aka Easy peasy), Anca (aka Cookie jar), Elena (aka Le Blog Piquant) si Mazi (aka Chez Mazilique) si jumatatile. Locul adunarii: Vila Piatra Soimului & Restaurant Kuib. Momentul: s-a intamplat la inceput de tomna, cand peisajul tocmai incepe sa se schimbe frumos tare. Eu si foodie man am fost really incantati de ideea unui overnight in Sinaia, unde nu mai fusesem de mult, mai ales si dat fiind faptul ca in statiunea cu pricina s-a infiripat the foodie family…awwhh the love.

Asa ca am fost primii care am ajuns in Sinaia. Conform indicatiilor am luat-o peste pod spre Cumpatu si pe urma am colindat strazile fara mare succes. Am primit ajutor de la alimentara unde scria frumos in vitrina “informatii cazare”. Si am gasit strada si pe urma foarte usor si hotelul, care e imposibil de ratat, iese in evidenta de departe, in a very good way. Recunosc ca prima chestie care mi-a venit in minte a fost sloganul (mai de demult cred) al lantului Hilton, “You have arrived”. Dap, am ajuns.

Dupa ce ne-am cazat am facut o mica excursie, pe jos (da da, ati citit bine), de la hotel pana la Taverna Sarbului. O plimbarica luunga si frumoasa, am vazut case vechi frumoase, case vechi lasate in paragina, blocuri neterminate…nu foarte pitoresc. La taverna ca de obicei, multa lume, mancare multa, si cam atat. Adica ne-a trecut foamea si ne-am odihnit un pic, dar nimic in plus. Si inapoi spre hotel ca incepusera sa apara si prietenii. Pe drum am luat si niste Ginger Beer care ne-a zambit dintr-o vitrina, asa ca de inceput de we away cu prietenii.

Cum ne-am strans toti au inceput activitatile de profil. Un tur de hotel, un tur de bucatarie, un tur de brutarie. Hotelul ne-a placut tare, tot ce iti trebuie, camerele cu vedere frumoasa, flori adevarate in geam, balcon de admirat muntii. La parter e si o camera de joaca de copii, cu bile, deci pentru copii mici. In camera asta se poate picta pe pereti pentru copii cu inclinatii din astea 🙂 cool. Curtea (inca in amenajare) promite lucruri minunate: loc de sport in aer liber, loc de picnic, loc de pozat. Abia astept sa vad cum o sa arate cand e gata.

Ei si am ajuns la bucatarie…trebuie sa recunosc ca am fost mai mult decat impresionata de infrastructura, pai au niste chestii care nu sunt in multe bucatarii de restaurant cu motz (si am vazut cateva). Atractia serii a fost masina de curatat cartofi si sacul de cartofi adevarati. Atat de putine restaurante mai servesc cartofi care nu au locuit la frigider intr-o punga. Evident ca toata lumea a comand in seara aia cartofi prajiti.

Pe o scara mica, se coboara ca intr-o poveste in pivnita cu comori. Drumul e presarat cu primejdii (ca intr-o poveste, doar v-am spus), dar pe care foodie man le-a fentat mai ca  Indiana Jones si s-a facut mic sa nu dea cu capu de grinda. Cei curajosi care au ajuns in subsol au gasit comoara, BRUTARIA. Aici multe painici, si mari si mici, de tot felul, si toate home made….si niste cuptoare mari pe care l-as lua acasa da nu am pivnita din asta pentru comori. Si daca aveam, precis baga foodie man niste vin in ea.

Restaurantul Kuib are o atmosfera speciala, probabil de la geamurile mari care dau spre munte si verdeata. Mi s-a parut ca eram prin alpi pe undeva. Si avea si un pian vechi pe care l-am si incercat mai spre sfarsitul serii. Nu stiu de ce da cand vad un pian trebuei neaparat sa vad cum suna. Mi-a placut cum suna si Kuib. Da, stiu, e trendy K asta in nume de restaurante (Lotka va suna cunoscut?), dar se potriveste. Zau ca da.

A urmat partea cea mai foodie a serii, the dinner. Tot atunci s-a produs si cel mai mare cosmar al foodbloggerului, mi-a murit bateria de la aparatu foto…asa ce aici incolo numai vorbe…sorry. Pentru poze va invit cu mare drag sa le vedeti pe cele facute de Ana, AncaMazi si Elena. Nu se va mai intampla a doua oara. Sper.

Antreurile foarte bune si inventive, nu am gasit combinatiile astea in alte parti (bruscheta cu dovlecel anyone?). La partea 2, de mare efect a fost friptura do it yourself pe roca vulcanica, si pe care majoritatea au experimentat-o. Noi, posesori de roci din astea in the purple kitchen si niste vaca black angus in congelator (yeah, hate me) am zis sa incercam altceva. Respectiv eu am luat o ciulama de pui. “Stiti nu e ca cea pe care o cunoasteti” E pai cat de altfel poate fi ca doar ciulama e destul de restrans asa ca termen, bring it on. Deci ciulamaua de la Kuib este intr-un mare fel. Fel bun, sa se stie. Dar un altfel. Adica nu arata a ciulama defel. E mult mai lichida, fara faina in zeama sau asa putina ca io nu m-am prins, si cu branza gratinata deasupra. Think onion soup french style, dar cu pui in loc de ceapa. Delicioasa si extrem de satioasa. N-am putut sa o dau gata ca mai era niste desert in prognoza. Foodie man a luat niste muschi de porc tailandez, din nou o combinatie interesanta, de feliute de porc, ceapa, usturoi, piersici din compot, soia, ghimbir, curry si un cerculetz de orez. Yummy.

La final desert, fondue de ciocolata, asa de incercat, si papanasi pentru toata lumea. Care nu-s pe meniu, dar este disponobil pentru cunoscatori (sau cei care intreaba direct “da papanasi n-aveti?”). Dar desertul nu a fost asa, nemeritat. Mai intai am fost pusi la treaba de bucatarul sef sa sculptam niste legume/fructe. OK, recunosc ca lectia asta o invatasem la cursul de cutitari la NY, asa ca mi-am facut talentu si am produs un frumos purcelush din ridiche, care arata foarte fericit intre florice si coshuletze. Cute, no?

Dupa atata mancare, trebuie niste miscare. Care s-a intamplat cu mimat de “frichineala” de exemplu. Asta da cuvant de ars niste calorii. Mimatul care s-a lungit cateva ore bune, a implicat cautari frenetice pe smartphones de cuvinte imposibil de mimat, pana la ora de culcare inaintata, de oameni care nu au copii de culcat pentru o seara. The life….

A doua zi, in drum spre casa, m-am gandit eu asa, ca dupa ce ani de zile destinatia mea foodie in Sinaia era restaurantul Bucegi (multe amintiri din copilarie acolo), acum the foodie thing to do in Sinaia este o vizita in Kuib.

Pasarica muta-ti cuibul la Kuib! Am zis.

4 thoughts on “Bloggers we away la Kuib

1. Cristina

Cat ma bucur ca v-a placut la Kuib si la Piatra Soimului !! Cat ma bucur ca ati scri despre ceea ce exista si se intampla, acolo !! Madalina, cea care a dat viata acestor locatii, imi este prietena, am fost si colege de serviciu. Este un om deosebit si cu calitati pe care azi, cu greu le mai gasesti la oamenii din jurul nostru.

Merita toata lauda !!

Cristina

2. Serban

Monica,

Restaurantul asta e sub orice critica. Nu mi-a venit sa cred ca l-ai recomandat. Pilaf la porcul thailandez care era oricum tare ca fierul… kuibuletele lipsite de ORICE gust…mancam mai bine la 100 de restaurante din Bucuresti…

3. Monica Post author

Serbane ce sa zic..imi pare rau. Noua ne-a placut am fost anul trecut, de aia l-am si recomandat. Pacat ca s-a intamplat asa.

4. Serban

Cine stie, poate au schimbat bucatarul…sau au ramas fara si gateste femeia de serviciu…

Oricum sa stii ca nu e de mers !