Citybreak in Londra

Nu stiu cum se face dar in fiecare an in decembrie ajungem la Londra. Mereu se strang niste airmiles de cheltuit pana la finalul anului si mereu alegem sa mergem la Londra de ele. Pentru ca in decembrie e ziua Andrei, my bff (best foodie friend) 🙂

Londra in decembrie are un loc aparte in sufletul meu pentru ca prima data cand am mers cu avionul in alta tara a fost Londra in decembrie…ce amintiri frumoase 🙂 Am prins o vreme minunata de care ne-am bucurat din plin.

Si evident fiind decembrie….luminite peste tot.

Dar sa nu uitam de ce am venit…birthday celebrations! Ocazie cu care am surprins-o pe Andra cu o cina la Gavroche, acest templu culinar in Londra, locul de nastere al gastronomiei fine in acest oras pe care fratii Roux l-au scos in meat&potatoes.

Meniul cat se poate de clasic francez a fost un pic blazat…sau eu m-am blazat? Cred ca am ajuns la o mica saturatie de fine dining…deja nu ma mai impresioneaza nimic, gasesc nod in papura pana si Domnului Roux…cred ca se impune o auto-impusa pauza de farfurii pictate. Deci nimic deosebit de spus despre aceste farfurii, singura amintire culinara cu care am plecat a fost ca multe din ele au fost prea sarate. Dar ne-am bucurat de o cina fastuoasa si de serviciu atent si chiar poza si autograf pentru sarbatorita.

A doua zi am avut nevoie de putina recuprare si am ramas la odihna in hotel pana la pranz (Saint Martin Lane e locul unde dormim in ultimul timp cand ajungem in Londra).

Dupa atata odihna e timpul pentru un pranz in locul nostru preferat…mananc aici de absolut fiecare data cand vin in Londra, de mai bine de 20 de ani, Bentley’s. Restaurant de peste si fructe de mare, totul este perfect de fiecare data, selectia de stridii pe gustul lui foodie man si am profitat de ocazie sa ne intalnim cu cativa prieteni londonezi (care nu se cunoasteau intre ei…but now they do 🙂  )

Ultimul act al acestei escapade londoneze a fost la Clove Club…vai ce mi-a placut aici, modern, necomplicat, deloc fancy si intr-o zona mai putin posh dar merita excursia cu siguranta.

The Clove Club este in prezent pe locul 26 in topul 50 best restaurants by San Pellegrino, inaintea lui Ledbury si Dinner by Heston deci este cel mai bine cotat restaurant londonez din top si sunt total de acord. Desi este restaurant de top si e si stelat, atmosfera e foarte relaxata, chelnerii nu roiesc pe langa tine, iti pui si singur apa sau vin in pahar. Clove Club a implementat sistemul TOCK prin care platesti meniul in avans integral, sistem gandit pentru a reduce anularile de rezervari.

Felurile vin la masa unul dupa altul, asa cum ies din bucatarie si fiecare fel ne-a surprins intr-un fel sau altul (gust/textura/prezentare). Desigur ca cel mai mult o sa imi amintesc de sorbetul de mandarina arsa servita in coaja de mandarina. Arsa si ea. Si cu o aroma de fum greu de povestit in cuvinte.

Plecarea acasa a fost un pic aventuroasa, a nins in acea dimineata cam 2 cm de zapada, dar asta inseamna haos pe Heathrow.

Am stat in avion vreo 4 ore pana am decolat, la cat am stat pe acel scaun ajungeam si la NY…cine stie, poate alata data 🙂