Foodie Family eats and dives in Malta

Nici nu s-a terminat bine scoala ca am si fugit intr-o prima vacanta en famille. Am ales ca si anul trecut Malta, care bifeaza multe casute: distanta mica, pret decent, mancare buna si oferta mare de distractie. Iar cum pentru noi distractia la mare inseamna de ceva vreme scufundarile, ne-am dus in Malta pentru ca este si o destinatie minunata pentru scufundari.

Nici nu s-a terminat bine scoala si foodie kid a si inceput alta, de data asta scoala de scafandrii. A asteptat de ceva timp sa il primeasca la scoala si in sfarsit a venit momentul, nu numai ca varsta dar si ca nivel de engleza pentru ca ar fi bine sa intelegi perfect de care robinet trebuie sa invarti si in ce sens 🙂 Am ales scoala Divewise care este de departe cel mai frumos, organizat si civilizat centru de scufundari din cate am vazut noi prin toata lumea.

Si pentru ca foodie kid era la inceput ne-a placut ca este si foarte riguros. Primul lucru a dat examenul scris pentru care studiase singur acasa pe manualul primit pe email in urma cu trei luni. Dupa ce a bifat teoria a intrat la apa la propriu 🙂 Si a dat la probe de inot, cu si fara echipament, probe de orientare cu busola pe uscat si sub apa, montat si demontat echipamentul pana il faci cu ochii inchisi si cate si mai cate, tot ce scrie in carte pana la virgula. Multe centre (inclusiv unde am facut noi in Romania) te iau pe repede inainte si sar peste multe chestii care poate par neimportante sau se presupune ca le stii deja. Dar scufundarile sunt totusi un sport periculos, nu e ca la ski ca daca nu mergi bine iti rupi un picior. Aici daca nu iti iese bine se termina mult, mult la rau. Asa ca ar fi bine sa inveti cum trebuie.

D I V E . E A T. S L E E P . R E P E A T.

Cam asa a fost vacanta noastra, cu program de trezire pe racoare, toate scolile incep la 8 deh, dar macar pentru asta entuziasmul era maxim. Si cu o foame de lup. Noroc ca in Malta se mananca foarte bine. Credeam ca am incercat mai toate restaurantele bune anul trecut dar am gasit si anul asta o gramada care ne-au placut foarte tare.

Pentru pranz am cautat optiuni rapide si gustoase. Prima a fost acest pasta bar ImPasta, unde iti alegeai tipul de paste si sos si ti le pregatea pe loc, paste facute in casa fireste. Foarte gustoase si portiile mai mult decat generoase.

O alta optiune rapida, gustoasa si de data asta si sanatoasa a fost Eeetwell, cu salate si wraps si suc fresh de pepene. Initial foodie kids nu au fost atrasi de varianta healthy dar au fost asa de bune ca pe urma ei cereau sa revenim aici.

A treia optiune de pranz, Ir Rokna, era si cea mai apropiata de cazare, aici ajungeam cand nu mai puteam ca oboseala sau caldura. Paste si pizza de toate felurile si toate foarte bune.

Sa trecem la cel mai important moment al zilei, o cina la malul marii 🙂 Sau nu, dar oricum seafood cat cuprinde. Il Pirata este un restaurant italian cat se poate de autentic (nu uitam ca Sicilia e la o aruncatura de bat). Ne-au placut mult branza pecorino prajita si cu miere si pizza cu fistic. Supa de peste a fost perfecta si pizza adevarata in cuptor cu lemne.

Nu am putut rata o seara la 1927, restaurantul unde anul trecut ne-am batut pe scoicile in sos. Ne-am facut pofta de scoici si de paste cu sosul zilei (ragu de iepure),

Un alt restaurant italian, Sale e Pepe, de data asta mai mult restaurant decat osteria, cu cei mai buni gnocchi mancati un ultimul timp, tartar de ton taiat la cutit impecabil si asezonat perfect, anghila la gratar (o premiera pentru noi) si cei mai fragezi calamari prajiti. Servirea impecabila.

Din nou un repeat de anul trecut, Rossini Cibo Vino. Din pacate mare parte din meniu era acelasi, nimic rau in asta dar am fi vrut sa incercam si lucruri noi. Partea buna e ca au fost asa bune cum mi le aminteam. Oricum nu a dezamagit la partea gust si am remarcat inghetata de ciocolata cu levantica.

Inapoi la marina Portomaso, un alt restaurant italian cu vedere la yachturi. Acqua Terra e Mare ne-a atras atentia cu vitrina de pesti si fructe de mare expusa la intrare. Cand ni s-a oferit un meniu de degustare am ales fara sa ne gandim prea mult. Toate felurile au fost minunate, combinatiile, asezonarea, echilibrate. Si cu numai 45 de eur pe persoana e si pacat sa nu il incerci.

Tot in marina Portomaso (nu stiu cum le-au ales pe toate asa bune) am mers intr-o seara la Zeri’s. Fructe de mare si peste gatite impecabil si un foarte simtaic ospatar islandez (!?) cu care ne-am sfatuit pentru una din destinatiile viitoare. Foarte bune si deserturile, lava cake a erupt asa cum trebuie.

Cum nu poti manca numai peste la un moment dat scafandrii au cerut o friptura. Am ajuns la Sciacca Grill, loc modernizat (anul trecut era inca in constructie) si redeschis de curand. O tejghea de macelarie iti oferea orice cut iti doresti si ti-l gateau cum poftesti. Separat si un mic meniu pe o tabla cu paste si ceva antreuri. Carnatii maltezi foarte buni si friptura perfecta.

Momentele in care nu stateam sub apa sau la masa le-am petrecut aici, la umbra.

Desi de data asta a fost vacanta exclusiv de scufundari, in Malta sunt multe de facut si vazut. Mai multe obiective turistice gasiti in povestea de anul trecut. Am ajuns doar la unul din ele anul acesta, Laguna albastra din Comino, langa care e o epava buna de explorat sub apa.

O vacanta activa si foodie asa cum ne place noua, deja avem in plan sa ne intoarcem la anul.