Foodie Family eats in Barcelona

Ca foodie family ce suntem majoritatea vacantelor sunt pe principiul “travel to eat” ceea ce inseamna vizite de piete in loc de muzee, magazine cu branza in loc de pantofi (err, cel putin teoretic) si tot asa. Dar la un moment dat toata treaba asta devine masochism curat, te uiti, faci o poza si gusti o bucatica sau cumperi un kil de mere si cam atat. Asa ca dupa cativa ani in care i-am invidiat pe francezi, italieni si altii ca ei am hotarat ca a venit momentul sa “travel to cook”.

Vara asta ne-am hotarat sa mergem la Barcelona: multe magazine cu mancare, una din cele mai faimoase piete si restaurante grozave (totusi, nu vroiam sa gatesc in fiecare zi de 3 ori pe zi, si eu merit o vacanta). Si un destule distractii pentru copii. Am inchiriat un apartament cu bucatarie maaare si locat strategic la 7 minute de Boqueria si m-am pus pe umplut frigiderul cu plimbari pana la piata dimineata la 2 zile asa, pana sa se trezeasca copiii. Care era cam devreme pt piata noastra destul de turistica, la ora aia abia amenajau standurile. Dar pentru paine, oua, jamon, fructe si cafea era ok.

Nu m-am lansat in mari experiente culinare aici, dar eu zic ca a fost un inceput, si prevad mai multe vacante “travel to cook” in viitor. Si data viitoare imi iau si cutitul de acasa, cele disponibile acolo…ma rog, trebuia sa ma fi gandit eu inainte.

A doua parte culinara placuta in vacanta noastra very food oriented au fost restaurantele. Cel mai mult ne-au placut astea 6:

1. TAPEO. Eu zic ca am mancat ceva tapas pana acum, dar nicaieri nu au fost asa de delicioase si creative ca cele de la Tapeo. un restaurant micutz, cu open kitchen si meniul scris cu creta pe pereti, chef Dani Rueda himself iti ia comanda (restaurantul are numai 4 angajati: 1 sous chef, 2 barmani/ospatari si un spalator de vase, atat!). Toate felurile sunt pregatite la minut, meniul e foarte divers avand in vedere ca are numai un aragaz cu 4 ochiuri, un gratar si un deep-fryer. Felurile noastre preferate au fost vinetele prajite cu miere, costitele de porc si desertul de ciocolata cu sare.

2. Bar Lobo. De restaurantul asta am aflat la Tapeo de la vecinii de bar, niste americani care ne-au zis ca Bar Lobo este preferatul lor dupa Tapeo, si au mancat la ambele de 3 ori deja. Asa ca ne-am dus si nu am fost dezamagiti. Tapas delicioase, si portii mai generoase. Restaurant mare, cu terasa si mai mare, aglomerat si plin de turisti (e foarte apropate de Rambla, galagie si muzica tare. Si aici tot vinetele prajite cu miere mi-au placut cel mai tare.

3. Passadis del Pep. Restaurant pentru cunoscatori, nu scrie nimic pe strada, intrarea ascunsa intr-un gang, nu are meniu. Te asezi la masa si incepe si aduce mancare, cate un platou (mare in functie de numarul de persoane de la masa), si tot mananci pana spui stop ca nu mai pot. Dupa care iti aduce desertul. Interesanta experienta 🙂 Restaurantul asta este ruda cu Cal Pep, faimosul bar de tapas.

4.  La Pepita. Mai departe de zona centrala, am facut o plimbarica de 2,5 km pana la el (impreuna cu cei 2,5 km intors acasa, quite an workout 🙂 ).  Tot bar de tapas, mese mici si inghesuite, mai putin turistic si unde am gasit si un ospatar roman foarte amabil si putin emotionat ca nu mai avusese clienti romani niciodata. L-am lasat pe el sa ne aduca la masa ce a vrut. Ne-au placut foarte mult ansoa cu dulce de leche, tartarul si desertul “plaja” cu inghetata, scoici si nisip din biscuiti.

5. Dos Palillos. Restaurant japonezo-spaniol unde chef este Albert Raurich, fost chef la El Bulli timp de 10 ani. Pur si simplu minunat, gustul, prezentarea, ingredientele…adevarat spectacol, mai ales ca masa la bar iti ofera o perspectiva libera si directa catre bucatarie si posturile de lucru. Am stat de vorba cu chef himself cat a curatat un lighean de melci in fata noastra, ne-a povestit de ingrediente, si foodie kids au invatat sa manance cu bete. O seara memorabila. Aici meniul e fix si lung, in total 20 de farfuriutze/castronashe de fiecare (kinderii au sharuit un meniu).

6. Irati. Taverna basca, un fel de bar unde servesc mini tartine cu de toate. Era in drumul nostru spre casa si ne-am oprit tarziu noaptea pentru un midnight snack. Iti luai o farfurie pe care iti puneai tartinele care aveau fiecare o scobitoare in ele pentru suport si te asezai la o tejghea sa mananci. La sfarsit te prezentai cu farfuria cu scobitori goale la casa si plateai, chestie care mi s-a parut extraordinara, trustwise asa…Si cum tartinele erau delicioase, midnight snack s-a transformat intr-o adevarata midnight fiesta, a trebuit sa le incercam pe toate.

Daca mai exista vreo indoiala, confirm inca o data ca Barcelona este o destinatie foodie extraordinara. Care nu e completa fara o siesta.

2 thoughts on “Foodie Family eats in Barcelona

1. The Wandering Oltean

Really cool vacanta voastra. Bucataria spaniolilor este awesome!
    Am fost o singura data in Spania si am plecat plangand pentru ca nu am putut sa iau in bagaje inapoi in America un picior de jamon iberico de bellota 🙂 The awesomest bucata de carne care s-a inventat vreodata