Foodie Family eats in Madrid

De mult ne doream sa ajungem la Madrid dar ramasese undeva asa in urma pe lisa destinatiilor. Pana intr-o seara cand am vazut o emisiune la TV cu Ainsley in Madrid la un restaurant de tapas fenomenal. Evident ca in emisiune nu aparea numele restaurantului dar nu a fost o piedica si dupa un pic de sapat pe net am gasit, era Sala de Despiece. Asa ca ne-am mobilizat si organizat si la Madrid am plecat.

M-a cucerit din prima cu strazile mari si cladirile frumoase, cu strazile mici si tavernele inghesuite, cu un parc fabulos si cu mancare buna oriunde te uiti. Fata de Barcelona mi s-a parut mai concentrat si parca mai putin de mers de la un tapas bar la altul. Fara inghesuiala turistica de pe Rambla, mai elegant, mai chic.

Mercados

Evident ca primul drum dupa ce am lasat valiza la hotel a fost in Mercado de San Miguel. Multa lume la pranz, un pic cam turistica, destul de scumpa dar atmosfera foarte primitoare. Am inceput bine.

Mai aerisita si mai placuta mi s-a parut Mercado di San Anton. Trei nivele gastronomice, cu o terasa frumoasa pe care iti poti savura cumparaturile. Sau pranzul.

A treia piata/galerie vizitata a fost Platea, un fost teatru/cinema transformat in food court si sali de evenimente, arata impresionant si oferta food este pe masura. Am ajuns intr-o dupamiaza fierbinte si ne-am ascuns sa bem ceva, era destul de lejer dar seara am inteles ca e aglomerat si viu.

Sightseeing

Atata mancare necesita un pic de plimbare, si locul potrivit pentru asta este parcul Retiro (in care foodie man a si alergat in fiecare dimineata).

MadridFoodieFamily73

Mie mi-au placut strazile umbrite si foarte cochete.

MadridFoodieFamily74

MadridFoodieFamily75

Nu am putut sa ratam palatul regal 🙂

MadridFoodieFamily38

MadridFoodieFamily40

In Piata Del Sol gasiti pe jos o placa de la care pleaca toate autostrazile spaniole, Madridul fiind aflat chiar in centrul tarii.

MadridFoodieFamily21

Si fiecare stradutza pe care am trecut mi s-a parut pitoreasca si placuta, fiecare piata sau bulevard frumos si bun de luat la picior pentru plimbare.

MadridFoodieFamily23

MadridFoodieFamily22

MadridFoodieFamily15

Tapas Bar Tours

Oferta de baruri de tapas ni s-a parut prea mare ca sa ne aventuram singuri din prima asa ca am apelat la ajutorul Spanish Tapas Madrid. Am fost doar noi si un cuplu sexagenar de americani foarte haiosi si de treaba, alaturi de care am petrecut o seara gastronomica prezentata impecabil de ghidul nostru Mario.

Primul stop a fost un tapas bar modern, Inclan Brutal Bar, unde am mancat un gazpacho grozav de sfecla rosie si capsuni, o paella asa cum trebuie si niste crochete minunate.

Apoi am mers la un magazin de jamon, Enrique Tomas unde ne-au scolit in tainele acestei delicatese faimoase. Cornel, ne-am gandit la tine 🙂 Am incercat Extramadura Ham si alte produse de “5 stele” ca lomo, chorizo si diferite branzeturi manchego.

Next stop un tapas bar traditional cu tortilla si pimientos de padron, Meson de la Tortilla. Pentru ca toata ziua cautasem o punga de pimientos pentru dus acasa, ghidul nostru a vorbit cu proprietarul care mi-a dat o punga de pimientos originali, caci nu toti cei care se vand la supermarket sunt chiar din padron, adica unul din 10 sunt iuti. Am plecat fericita cu un kg de ardei in brate 🙂

Ultima oprire a fost la cea mai faimoasa patiserie din Madrid pentru churos, San Gines. Acest stabiliment este deschis non stop 24 din 24, in fiecare zi a anului. Crazy! Dar churos sunt asa cum trebuie si ciocolata amaruie si groasa de abia curge din ceasca.

In ultima seara am zis ca avem destula experienta sa facem un tapas bar tour singuri. Am bifat asa:

Casa del Abuelo (sunt vreo 3-4 pe o strada) pentru cei mai buni creveti cu usturoi.

Casa Toni unde foodie man a mancat niste carnati insangerati.

El tempranillo, unde am mancat tapas tipic bascilor, ca niste bruschete.

Restaurante

Aaaa, Sala de despiece, locul pentru care ne-am dus pana la Madrid. Este departe de drumul turistului obisnuit, intr-un cartier rezidential. Nu se pot face rezervari asa ca ne-am dus din timp sa stam la coada in fata usii. Tipic spaniol nu au deschis chiar la 1 cum scrie pe usa, dar pentru ca ne-au vazut hotarati si dornici ne-au dat o punga cu chipsuri de cartofi sa nu murim de foame.

Cand in sfasit am intrat ne-am asezat la bar fix in fata prep station sa vedem toata actiunea. Pana sa inceapa servirea am admirat interiorul amenajat ca un abator, usa de la intrare si cutiile frigorifice care captusesc tavanul, folia de plastic pe post de usa la baie, totul arata ca un abator care este de fapt si numele restaurantului, sala de despiece inseamna de fapt sala de taiat in bucati.

MadridFoodieFamily80

MadridFoodieFamily87

MadridFoodieFamily81

De pe meniul scris ca o foaie de lucru in abator ne-am ales ce ne-a placut, ce vazusem in emisiunea cu pricina, apoi ne-a mai recomandat si ospatarul cate ceva si la sfarsit am mai luat noi ce am vazut ca pregatea in fata noastra si ne placea.

Toate felurile au fost senzationale si le-as manca in fiecare zi. A meritat asteptarea si deplasarea fara nici o indoiala. Oua cu foie gras si trufe, o rosie grasa injectata cu ulei de trufe, momite (chef a fost foarte fericit ca am comandat acest fel), scoici iuti, tartar de vita pe care ti-l rulezi singur, o caracatita senzationala, si un custard de brie…

Al doilea restaurant care ne-a placut foarte mult a fost unul peruan, A&G despre care puteti citi ce ne-a placut aici.

Madridul a devenit unul din orasele mele preferate, unde m-as intoarce oricand.

MadridFoodieFamily106

2 thoughts on “Foodie Family eats in Madrid

1. eM

Eu mai am de asteptat pana la anul. Chiar astept sa vad cum arata in cazul meu comparatia cu Barcelona. Doamne, cat de frumoase sunt strazile alea umbroase!