Foodie Man eats (and runs) in Toscana

Pentru ca o tura de alergare in Herastrau a inceput sa mi se para literally a walk in the park, anul acesta m-am inscris la Transmaraton. Mi se pare o provocare adevarata, peisajul e absolut superb si o sa alerg cu un prieten deosebit, Catalin, caruia ii datorez in cea mai mare masura forma sportiva la care am ajuns astazi. Poate fi mai frumos de atat? Nu cred sincer…

Frumos, frumos dar trebuie sa ne si antrenam. Alergatul in panta este o alta mancare de peste, si fara antrenament e haos fratilor! Asa ca ne-am dus la Sinaia sa alergam pana la Cota 1400. Dar ca sa te chinui atat si sa ajungi la un peisaj dezolant, sa cobori cu o telecabina pe care nu stii cum de mai o tin in functiune…no fun.

ToscanaFoodieFamily79

Asa ca am zis sa plecam sa alergam in zone mai frumoase. Toscana de exemplu :)))) One of my favourite places in the whole World!!! Peisaj superb si evident mancare la superlativ la linia de finish. Foodie man all the way. Carb loading! ca deh… aveam si de ce si cu ce… cum se zice: La vita e bella!

Zis si facut, in primul weekend disponibil am plecat la alergat printre vite de vie si maslini.

De la aeroport spre Toscana ne-am oprit sa vizitam Orvieto, un orasel mic dar care ne-a lasat o impresie foarte placute si la care se ajunge cel mai usor cu un funicular vechi chiar de langa autostrada, unde era si o parcare mare de tot unde am lasat si masina.

ToscanaFoodieFamily

ToscanaFoodieFamily2

ToscanaFoodieFamily3

Alegerea noastra pentru lunch a fost Al pozzo etrusco. Cel mai mult ne-au placut papardelele al ragu rosso di lepre (ragu de iepure) si Strangozzi con fave fresche e pancetta, pralina di ricota, oilio alla menta (fasole, ricotta si menta).

Inapoi pe drum spre San Gimignano, dupa un drum minunat printre vii am ajuns la casa nostra, Guardastelle, o pensiune dragutza cu piscina, vite de vie si livezi de maslini. Aici, timpul a stat in loc, nimic nu mai conta, peisajul devenise feeric si parca totul era un vis. Un vis cu adevarat frumos…

ToscanaFoodieFamily13

ToscanaFoodieFamily12

ToscanaFoodieFamily14

ToscanaFoodieFamily15

ToscanaFoodieFamily16

ToscanaFoodieFamily31

Dupa o baie buna in piscina, in prima seara am mers pe jos pe un drum forestier prafuit (dar cui ii mai pasa ca mergeam prin praf si soare la 30 grade seara la ora 7 la ce urma sa ne astepte la cina), sa mancam evident in San Gimignano, la Bel Sogiorno unde cel mai mult ne-au placut pastele cu sos de mistret. Deci am descoperit cat de mult mistret e in zona asta de San Gimi asa ca am inceput sa il mancam peste tot!!!

Evident nu puteam rata cea mai faimoasa inghetata din sat, la fel de buna cum mi-o aminteam.

Dimineata si seara, cand era cat de cat racoare, alergam in sus si in jos pe dealuri. Greu, dar frumos. Pe langa noi treceau o gramada de ciclisti, se pare ca ciclismul e mult mai popular in Toscana ca alergatul. Ziua stateam la umbra sau vizitam prin jur, Lucca, Siena, Pisa.

ToscanaFoodieFamily80

Next dinner a fost la San Martino 26, unde highlights of the night a fost evident bistecca fiorentina da vero si din nou paste (picci) cu sos de mistret. Mistretul era evident in sezon 🙂 Mi-au mai placut pastele cu puntarelle si pastele cu tartar de vita, legume si mousse de iaurt. Nu am mai incercat pana acum paste cu tartar, a fost o feerie a gustului.

Siena, frumoasa cum o stiam.

ToscanaFoodieFamily49

ToscanaFoodieFamily48

ToscanaFoodieFamily47

ToscanaFoodieFamily46

In Taverna di San Giusepe din Siena ne-a prins pranzul, unde pastele cu sos de mistret au fost cele mai bune din lume pe care le-am mancat vreodata. Munceau oamenii aia la felul asta de mancare de nu iti vine sa crezi: il fierb mistretul 4 ore in supa, pe os, cu legume si condimente si apoi 4 ore, dezosat, in lapte. Cred si eu ca iesea minunatia aia de ne venea sa mai mancam 2 portii fiecare. Dupa care probabil ca ar fi trebuit sa alergam inapoi pana la San Gimi sa mai ardem ceva din caloriile consumate.

Cum Quibus. Am pastrat pentru ultima seara un loc fine dining cu tasting menu exceptional. Ca idee, acest restaurant a fost la un moment pe primul loc in Italia (as in toata Italia) pe Trip Advisor. La cate restaurante sunt in tara asta…este o realizare. Nu ca trip advisor este un punct de referinta absolut pentru mine (adica La Liste il ia in considerare si stim noi cum a fost la primul restaurant din La Liste…) dar este intradevar exceptional, mancare, servire, atmosfera. Merita!

A fost o excursie de succes. Si ca antrenament si ca mancare 🙂 nici nu era de mirare ca doar mergeam la sigur – Toscana rullz!

And now, the fun part. Your part 🙂 Alerg la Transmaraton pentru cauza celor de la Padurea Copiilor, pentru ca sustin campania lor de plantare copaci. Poti sa ajuti si tu la aceasta campanie prin donatii pe pagina mea de la Transmaraton, cu un click mic aici poti dona online.