La Marea Neagra de pe planeta Saturn

In ultima saptamana din luna august foodie kid intaiul a avut stagiu de pregatire la karate la mare, adica a plecat in tabara la Saturn. Dupa ce am stat eu calma 2 luni de la inscriere, cu o saptamana inainte am cedat si mi-am luat o saptamana concediu sa ma duc sa il pazesc. Vorbim aici de un stagiu de pregatire la care trebuia sa se prezinte la 6 dimineata la antrenament by himself, nu de tabara din complexu Navodari de acum 20 de ani, OK?

Ei si uite cum am ajuns eu 10 zile la marea neagra, chestie pe care nu am mai facut-o cam de….10 ani cel putin. Si nu la Mamaia cea cool si plina de fitze ci la capatul litoralului, tocmai la Saturn. Cui ii ziceam ca plec la Saturn ma intreba: “La Saturn in Romania?” 🙂 Nuuu, pe planeta Saturn evident. Desi nu eram tocmai departe de adevar.

Saturn in 2011 arata ca de pe alta planeta, una ramasa in timp acu vreo 20 de ani. Totul arata la fel: hotelurile, terasele cu autoservire (lots of them), parcul cu tiribombe. In prima zi m-am deprimat la gandul ca trebuie sa stau acolo o saptamana. Apoi am inceput sa vad altfel situatia.

In Saturn exista hotel de 5 stele. Yep, de 5.  Se chiama Hotel Saturn (duh 🙂 ). Si costa o saptamana la hotelu asta cam cat o noapte la unu de 5 stele din Mamaia. In plus pt doritori exista si varianta all inclusive, care pe langa mese include si bauturi diverse (suc, bere, vin…) cate vrei. Adica poti sta la psicina all day sipping Coca Cola. Not bad zic eu. Piscina frumoasa, prosoape de plaja fluffy, dar cel mai mult si mai mult m-a impresionat FOARTE placut personalul. Deci jur ca nu am mai vazut in Romania asa receptionista amabila si ospatari saritori si dragutzi. Nu stiu unde i-a gasit dar bravo lor. Am petrecut acolo o saptamana cu adevarat placuta.

Atmosfera in Saturn este foarte familista si fara sa te supere nimeni. Desi suna muzica la terase pana la 1 noapte nu m-a chinuit nici o manea (dar m-am pus la punct cu muzica populara si shlagare de demult). Pe plaja multi isi lasau rogojina sa se duca la masa si o gaseau tot acolo, asa ca mi-am facut si eu curaj sa las prosopu pe sezlong dupa a treia zi si nu l-am pierdut. La fel si galetushele si lopatzelele. Asta pe o plaja publica si nepazita in mod evident de nimeni. Nisip mult si moale (asezonat cu coji de seminte ce-i drept), si in apa mergeai muuult pana sa ajunga apa mai sus de talie, so very kids friendly.

Ei si acum despre mancare…La hotel am avut doar mic dejun inclus, ca sa putem investiga si alte locuri si ca sa am timp sa ii mai fac o “intravenoasa” cu pizza lui foodie kid care a cam suferit in tabara de mancare (asa ca idee, era foarte apropiata de mancarea din tabara de la navodari din copilaria mea, “este groaznica mama”, si trebuie sa te stradui ceva ca sa zica foodie kid asta). Micul dejun cu de toate, m-a dezamgit omleta care era asa de rascoapta ca ajunsese gri si spongioasa in ultimul hal. La pranz am incercat de cateva ori sa comand din menu a la carte, dar fara vreun succes rasunator, dupa care am virat pe meniul zilei respectiv ce se servea la bufet pt all inclusive, si asta a fost foarte inspirat, pentru ca desi nu era ceva fancy era foarte bine facut si gustos. Seara ajungeam inerent la singura terasa din statiune care nu era autoservire, si anume Pizza Antik (e foarte trendy lately K asta in numele de restaurante). Aveau cuptor pe lemne za real thing, un pic cam pufoasa pentru gustul nostru si cam loaded cu de toate dar foarte buna si cheap comparativ cu alte locuri (cam 10-15 ron una).

In rest ma tem ca nu prea sunt locuri foodie de recomandat in Saturn. In schimb o gramada de patiserii, gogoserii si alte oferte “atragatoare” si amuzante cam asa:

So, pentru un concediu placut si pasnic cu familionu la mare, cu o shaorma “aproape gratis” si “o gogoasa servita la sezlong”, Saturn e o destinatie care merita incercata. S-ar putea sa va surprinda.

7 thoughts on “La Marea Neagra de pe planeta Saturn

1. Mihai

Eu am colonizat planeta Venus vara asta si nici mie nu mi-a parut rau. Desi sufera rau de tot la capitolul cazare, am gasit o pensiune superba. Iar la capitolul mancare, am vizitat terasele din zona si cele de pe planetele invecinate.

2. Monica Post author

1. Nup
    2. In geam la Cretzu Fresh (must stop de neratat) era o tanara domnita cu paru intins 🙂

3. Acka

Eu am fost acum 2 ani in Saturn la mare si mi-a placut enorm. Pe vremea aceea hotelul Saturn la care eram si eu cazata a avut doar 3 stele si personalul chiar si atunci era foarte primitor. Pe mine m-a atras plaja cu nisipul ei pufos, apa rece si curata. Am facut si o plimbarica pana in Mamaia, dar nu mi-a placut la fel de mult atmosfera si plaja ca in Saturn. Pe vremea aceea, in statiunea Saturn era liniste, o multime de oameni care chiar erau atat de linistiti incat nu aveai cum a te superi ca stai prea mult dupa un hamsie sau ca nu iti vine o data randul sa comanzi ceva de mancare. Daca ar fi din nou sa plec la mare as prefera din nou tot in statiunea Saturn sa ajung!