Foodie Family eats in Hamburg

Daca imi spunea cineva ce oras frumos e Hamburg nu as fi crezut…adica e in Germania da? Nu e o tara care sa te umple de entuziasm turistic sau culinar. Dar dintr-o combinatie de oferta la Tarom too good to say pass si ocazia sa cercetam daca hamburgerul chiar vine din Hamburg…ne-am dus.

Orasul este nu frumos. E foarte frumos. Reconstruit aproape integral dupa razboi, urbanistul care s-a ocupat a facut o treaba foarte buna. Totul e exact cum trebuie si unde trebuie. Randuri de case frumoase, canale se amintesc de Amsterdam, pana si cartierele de blocuri aveau un sens, totul foarte curat, un lac cu tasnitoare similar cu Geneva si cu o marime numai buna de inconjurat in alergare duminica dimineata (cam 7 km).

Hamburg este port la Marea Nordului, al doilea port ca marime din Europa. Este un oras instarit si se vede. In plus mai este faimos pentru ca este singurul loc din lume unde gasesti cluburi si disco deschise si functionale nonstop, 24 din 24 si 365 zile pe an. Ceea ce nu se intampla nici in Ibiza, Vegas sau al loc faimos pentru parties. N-ai zice ca nemtii sunt asa petrecareti.

hamburgfoodiefamily

hamburgfoodiefamily20

hamburgfoodiefamily24

hamburgfoodiefamily23

Am batut orasul cat am putut in doua zile, si pe jos si cu metroul. Uber nu exista in Hamburg. Si de la atata mancare ni s-a cam facut foame asa ca sa trecem la lucruri mai importante cum este mancarea.

Prima oprire a fost in port, mai precis am sarit din metro in statia din care am vazut marea la limita sa ne prinda usa. Dar era soare peste port (ceea ce nu dureaza mult in Hamburg) asa ca am profitat.

hamburgfoodiefamily17

hamburgfoodiefamily9

hamburgfoodiefamily10

Sunt o multime de poduri peste canalele din port, dar podul pe care trebuie sa il cautati este Podul 10 (Bruke 10) pentru ca aici este un mic restaurant care vinde numai sandwiches cu peste. Grozave.

hamburgfoodiefamily11

hamburgfoodiefamily15

hamburgfoodiefamily16

hamburgfoodiefamily12

Iei un sandwich din asta si stai la o masuta cu vedere la port…minunat. Daca nu e soare cum am prins noi exista si optiunea de stat indoor.

hamburgfoodiefamily13

Pentru cei pasionati de wurst exista food trucks si chioscuri peste tot.

hamburgfoodiefamily21

Tot peste tot (no pun intended) am vazut baruri care in ciuda vremii germane ย (este totusi port la Marea Nordului) aveau seating afara dotat cu paturici. Am zis pas la barurile de pe Reeperbahn (faimoasa strada plina de baruri, cluburi si alte localuri cu diferite inclinatii si activitati cu bec rosu) si am ales unul cu vedere la lac sa ne mai odihnim picioarele.

hamburgfoodiefamily25

Zona cea mai de interes pentru foodie ca noi a fost Altona, piata de peste. Aici are loc in fiecare duminica dimineata de la 5 (yep la cinci dimineata) pana pe la 12 o piata imensa, de peste dar nu numai. Din pacate zborul nostru de intoarcere a fost chiar duminica dimineata asa ca nu am putut sa o vedem, in schimb am vizita locul sambata. Multe magazine de profil culinar, restaurante mai mici si mai mari, cafenele.

hamburgfoodiefamily66

hamburgfoodiefamily68

Aici am dat peste un magazin gourmet foarte frumos.

hamburgfoodiefamily58

Avea desigur de toate din toate partile lumii, impartite frumos pe zone frigorifice cum e la noi la metro carnea, dar unde mai si primeai, desigur, o patura la intrare sa nu mori de frig. How posh is that ?

hamburgfoodiefamily65

hamburgfoodiefamily62

hamburgfoodiefamily63

hamburgfoodiefamily64

Un alt loc foodie a fost o piata de sambata care se tinea intr-o fabrica, loc hipsteresc de concerte, unde se aduna sambata tarabe si mici producatori de detoate, in timp ce pe scena se produce la volum redus ceva artist local. Frumos.

hamburgfoodiefamily39

Desi nu suntem aproape de Craciun, pietele de profil incepusera sa apara, nedecorate dar ofertante. Am gustat niste gogosele grozave si niste vin fiert si nu ne-a parut rau.

hamburgfoodiefamily74

hamburgfoodiefamily76

hamburgfoodiefamily75

Gata cu market food si cu street food, sa trecem la restaurante serioase. Fiind port normal ca am ales si un restaurant de peste, chiar din zona pietei de peste, pe numele lui Fischereihafen.

Amenajat intr-un depozit vechi de peste, chiar pe malul Elbei,ย este un restaurant de peste elevat spre fine dining, traditional, dar cu o atmosfera destinsa, service relaxat si un oyster bar foarte popular.

Ne-au placut mult pestii afumati (in house ), supa de ghimbir (fara peste dar deosebita), si portiile generoase la main. Ca idee am cerut varianta small si era mai mare ca oriunde altundeva am mancat.

Nu poti sa mergi la Hamburg si sa nu mananci un hamburger. Cum nu mergi la Frankfurt fara sa incerci un frankfurter. Sau in Capri si nu mananci o salata caprese. Dar inpoi la hamburger.

Hamburgerul este asociat evident cu mancarea americana. Dar cum a ajuns el acolo? Se pare ca totul a inceput de la un sandwich cu pulled pork numit “rundstuck warm” care intr-o traducere directa ar fi “o bucata rotunda calda”. Asta pentru ca bucatile de carne de porc erau asezate pe o chifla rotunda si care era mancarea preferata de lucratorii la docuri in port, cald si rapid, prin secolul XVII. Cand germanii au inceput sa emigreze in America, plecand evident din Hamburg ca port important ce era, au luat cu ei si sandwichul. In secolul XVIII aparusera in New York tarabe care vindeau “friptura gatita ca la Hamburg” -> “hamburger steak” -> “hamburger”. Si restul e istorie. Americanii au preluat ideea si au dus-o unde e azi. Unii americani pretind ca de fapt ei l-au inventat, undeva prin Wisconsin sau Texas, dar ce mai conteaza. Tot hamburger ii zice. Dupa aceasta scurta lectie de istorie foodie sa vedem ce am gasit la el acasa.

Surprinzator, nu e asa popular sau marketat in “the home of the hamburgers” cum ar fi facuti altii. Desigur, sunt multe localuri care vand burgeri dar la fel de multe sunt si de pizza. Ne-am decis pana la urma sa mergem la The Burger Lab, un loc friendly si plini de locals departe de zona populara/comerciala/turistica. Dar a meritat tot drumul.

hamburgfoodiefamily69

hamburgfoodiefamily70

hamburgfoodiefamily71

hamburgfoodiefamily72

hamburgfoodiefamily73

Carnea juicy, sosuri bine alese si potrivite, salate interesante si cartofi handcut and fried. Si maioneza de casa cu trufe. Si cu asta cred ca am zis tot ๐Ÿ™‚

Am sa inchei povestea si cu o mica recomandare culturala, in Hamburg este un muzeu de arta foarte frumos (Kunsthalle)ย unde am prins si o expozitie temporara suprearealista foarte buna.

hamburgfoodiefamily80

hamburgfoodiefamily77

Mi-au placut cel mai mult aceste doua Dali, tablourile “Cuplu cu capul in nori” si canapeaua “Buzele lui Mae West”.

hamburgfoodiefamily79

hamburgfoodiefamily78

Hamburg a intrat serios in topul oraselor noastre preferate…cine ar fi zis?

4 thoughts on “Foodie Family eats in Hamburg

1. Elena

Ati vazut ce era mai important, Fischmarkt-ul (piata de peste) e interesant insa nu mai e ce-a fost odata, intre timp sunt mai multi vanzatori de fructe si legume decat de peste.
    Tocmai vroiam sa spun de Isemarkt insa am vazut ca ati fost, prin urmare ati bifat cea mai faina piata din Hamburg.
    Daca stiam ca veniti la Hamburg, ma ofeream ca ghid ๐Ÿ™‚ Poate data viitoare.