Tabara de surf in Portugalia

In vacanta de vara din anul acesta, eu si cu fratele meu Filip am fost intr-o tabara de surf in  Portugalia. Filip voia de anul trecut sa mearga. Dupa ce a incercat la Navodari de cateva ori i-a placut foarte mult dar valurile la Marea Neagra nu sunt prea bune de surf, asa ca instructorul i-a spus lui mami sa caute tabere in Portugalia ca acolo sunt valuri bune. Am incercat si la piscina cu valuri de la Divertiland dar nu ne-a placut ca in piscina cu valuri erau si oameni care inotau si nu se dadeau la o parte si mereu ne era frica ca ii lovim. Pana la urma mami a gasit tabara de surf de la Exploratist, si ne-am inscris primii pentru cea de anul acesta  🙂

In ziua plecarii am mers la aeroport sa ne intalnim cu insotitorii de grup si copiii din tabara, dar au venit si mami si tati care au zburat cu acelasi avion cu noi. Zborul a durat 4 ore si a fost foarte plictisitor. La Lisabona ne-am urcat in autobuz si am mai mers cam o ora pana la Peniche Surfing Camp.

Dupa ce am ajuns, insotitorii nostri de grup Laura si Andrei ne-au impartit pe camere si am facut o plimbare pe langa tabara, am mers sa vedem si apusul care a fost cel mai frumos apus pe care l-am vazut, fix in ocean. Am stat cate 4 baieti in camera, aveam paturi din alea suprapuse cum sunt de obicei in tabara si fiecare avea un dulap cu numar.

A doua zi ne-am cunoscut si instructorii de surf, care ne-au povestit lucruri foarte interesante despre Peniche ca de exemplu ca pe plaja Supertubos se tinea campionatul modial de surf si ca Peniche era al doilea cel mai vestic punct al Europei.

Ne-am primit costumele de neopren (deoarece apa oceanului era foarte rece) dar care nu mi-a placut ca se imbraca greu si placile de surf care erau foarte inalte si grele.

In fiecare zi de surf ne trezeam si luam micul dejun foarte devereme, eu imi faceam un sandwich cu sunca si cascaval, apoi ne luam echipamentul si mergeam la plaja sa facem incalzirea, si dupa aceea mergeam fiecare la profesorul sau. Pe profesorul meu il chema Tiago si avea 27 de ani de experienta in surf.

Fiecare lectie de surf avea 2 sesiuni cu o pauza de masa in care mancam sandwich-uri cu pui, cu ton sau cu vita. Dupa terminarea sesiunilor ne intorceam in tabara sa ne clatim neoprenele si le puneam la uscat pentru ziua urmatoare apoi mergeam sa mancam dupa ce faceam si dus. Eram 3 camere de cate 4 baieti la o baie dar ne-am organizat si toata lumea avea timp la baie.

La masa mancam multa carne cu salata dar cel mai mult mi-a placut ziua cand am avut paste bolognese, si ca la fiecare masa aveam si desert.

Seara ne jucam fussball sau jocuri cu colegii de tabara si ne-am jucat si intr-o dimineata cand era prea ceata si era periculos sa iesim pe mare.

Dupa 4 zile grele de surf am mers cu vaporasul pana pe insula Berlengas care era la doar 30 minute de Peniche. Pe insula am vizitat o inchisoare veche la care a fost greu de ajuns din cauza treptelor periculoase si abrupte pe care le-am coborat. Apoi am facut o drumetie in jurul insulei care a fost foarte frumoasa datorita peisajului rezervatiei naturale. Cand am terminat drumetia  a trebuit sa ne intoarcem in micul port al insulei ca sa luam vaporasul inapoi spre Peniche. Pe vaporas la mai toti copiii le-am fost rau de mare dar eu nu am avut nimic, sunt foarte rezistent la burta.

Intr-o dupamiaza a fost sa vedem si o fabrica de placi de surf, cum se construiesc, cum se vopsesc.

In zilele urmatoare am continuat lectile de surf pana in ultima zi cand am participat la un concurs la care cu totii ne-am distrat, chiar daca nu am castigat. Mie la surf mi s-a parut greu, trebuie sa cari prin nisip placa care e foarte grea, sa te imbraci cu costumul de neopren care intra greu, sa intri in apa foarte rece din ocean, sa te ridici pe placa si sa iti tii echilibrul. Dar am fost la sala o luna inteaga inainte de tabara asa ca am fost pregatit. Nu am reusit sa ma tin bine pe placa dar m-am distrat in valuri si mi-a placut sa stau in larg sa astept valurile.

Si lui Filip i-a placut, lui i-a iesit mai bine ca el stie sa dea cu waveboard, skateboard si snowboard.

In ziua plecarii, dupa concurs ne-am facut bagajele si am plecat la aeroport unde ne-am intalnit cu mami si tati. Zborul la intoarcere a fost si mai plictisitor decat la venire. Am aterizat in Bucuresti la miezul noptii si eram cu totii foarte obositi. Ne-am grabit sa ne luam  bagajele si am plecat acasa la catelul nostru Twix de care ne era foarte dor.

A fost o tabara foarte distractiva la care as vrea sa merg si in vacanta urmatoare.

8 thoughts on “Tabara de surf in Portugalia

1. Alex Wind Discovery

Surfing-ul este un sport extrem de… extrem 😀 Chiar m-am distrat de fiecare data cand am fost. Ma bucur sa aud ca se organizeaza si tabere de acest tip.

Recent m-am uitat la un video interesant cu niste placi de surf zburatoare.

Ce mai e si cu tehnologia din ziua de azi… pare super. Bine, se pierde putin din entuziasmul ‘prinsului valului’ si iti trebuie apa mai adanca, dar tot pare extrem de distractiv si interesant.