Foodie Family eats in Solden

Vacanta noastra de iarna la ski deja este o traditie, mergem la Solden in Austria, nici nu mai ne gandim unde. Anul asta am mers chiar de doua ori.

Prima tura a fost in ianuarie. Nici nu intorsesem bine din Islanda si foodie man scrolla la poze cu zapada austriaca intr-o dupamiaza. Zic la plezneala “da de ce nu te duci?” asa, la misto. Numai ca atat i-a trebuit, in 2 ore gasise bilete la avion (oferta last minute), cazare intr-un apartament (hotel last minute nu prea mai erau) a inchiriat o masina si eu am alergat sa mai gasesc un notar deschis sa ii dau hartia pentru copii. Pentru ca eu nu am avut putere sa mai fac un rand de bagaje si sa ma urc iar in avion. Asa ca a doua zi dimineata la prima ora i-am dus la aeroport numai pe baieti, la father-sons bonding trip fix de ziua lui foodie teen care a implinit 14 ani in ianuarie iar eu m-am bucurat de o saptamana home alone.

A doua tura a fost in februarie, programata din timp pentru vacanta scolara. Fata de alti ani in care mergeam cu avionul, acum ne-am hotarat sa facem un road trip cu stop-over in Viena. O seara in Viena este intotdeauna o idee buna 🙂

Evident nu puteam rata o cina la Plachuta, pentru tafelspitz, supa clasica austriaca.

Si nu am ratat nici prajitura noastra preferata la Diglas, Scheiterhaufen.

Sa mergem acum la munte. Solden este o statiune in permanenta modernizare, au o noua statie de telecabina si un restaurant nou aproape in fiecare an. In plus anul acesta pentru un abonament de minim 3 zile in Solden, se poate schia o zi si in statiunea vecina Obergurgl-Hochgurgl.

Am avut un program de schi intens coordonat de foodie man, fara multe pauze de ciocolata calda dar cu pauze generoase la prnaz 🙂 Dupa ani de zile in acest ritm, foodie kids schiaza de nu mai tin dupa ei, negrele sunt o nimica toata iar foodie kid a trecut si la placa, ca sa mai diversifice distractia.

Am reusit totusi sa mai strecuram si cate o pauza.

La atata schi (si frig) e nevoie de (multa) mancare. Ca si in ceilalti ani, am evitat la maxim restaurantele principale cu impinge-tava si ne-am facut rezervari la cele cu service, unde fara rezervare nu prinzi masa.

Mancam la Ice Q in fiecare an de cand venim aici, inainte sa devina faimos pentru ca e locatie James Bond, si chiar inainte sa existe 🙂 Pe acelasi varf de munte era un restaurant numit Tre Milla pana in 2012 despre care am scris atunci. Meniul se schimba numai in parte in fiecare an, felurile clasice le pastreaza. Fine dining la inaltime, si la propriu si la figurat.

Niciodata nu ratam o masa la Gampe Thaya, cea mai cunoscuta cabana de pe partie. Aici gatesc cu produse locale, au vacile lor (pe care le-am si vazut vara cand am fost la hiking in zona). Nu poti face rezervare decat daca comanzi (in avans) fondue, altfel trebuie sa astepti o masa sau sa eviti orele de pranz cand e foarte aglomerat. Aici e musai sa incerci kaiserschmarren, cel mai bun dintre toate deserturile austriece.

Ca sa ramanem in zona traditionala, las aici si cel mai minunat loc pentru felurile traditionale, Tirol Stube, de la cabina Mitte Gaislachkogel, unde gasesti si supa gulasch si supa cu clatite si snitel si grostl si cel mai bun strudel.

V-am povestit ca din Solden poti merge o zi si la schi in Obergurgl-Hochgurgl (autobuz sau taxi sau masina personala). Zona este mai putin aglomerata, partiile perfecte, instalatiile un pic mai vechi. Insa punctul de atractie este Crosspoint Mountain, situat chiar pe pasul Timmelsjoch si care e inchis iarna. Aici este un muzeu nou si frumos de motociclete si utilaje montane…la cate muzee de duci pe schiuri? 🙂 Restaurantul este modern si mare si au cele mai grozave pizze.

Am pastrat pentru final cel mai nou restaurant din Solden, Rettenbach Gletcher Restaurant, chiar la baza partiei de coborare din cupa mondiala, langa stadion. Are la parter un restaurant mare tip impinge-tava si la etaj un bar si un restaurant cu service si cu un view incredibil. Mese la geam, mese pe balcon, mese la bar cu vedere la open kitchen…oferta de seating este generoasa si meniul nu se lasa mai prejos.

Sper ca v-am convins ca oferta culinara din Solden este la inaltime, si o vacanta la ski aici este cat de foodie se poate. Bis nachstes Jahr!