Citybreak in Paris

Dupa ce nu fusesem in Paris timp 5 ani, acum am ajuns de doua ori in 3 luni 🙂 Dar cand e treaba nu e discutie, asa ca am ajuns la inceput de decembrie din nou in orasul luminilor. Si in decembrie mai multe luminite ca de obicei.

Desi am stat numai doua zile am avut timp sa mancam o multime de lucruri bune.

Prima oprire a fost pentru un jambon beurre adevarat, pe care l-am gasit la o minunata cafenea din Marais, Epicerie Cantine Myrthe. Desi un senvis cu bagheta e o incercare pentru dintii mei insarmuiti, m-am straduit sa il termin ca era prea bun.

A urmat pauza de cafea pe Galerie Lafayette, cu un pitstop la etajul gurmand pentru niste stridii si una de poze in corpul central unde anul acesta au montat un pom din baloane.

Pentru cina am ales un restaurant in Montparnasse in Piata Brancusi pentru ca era 1 Decembrie, si am zis sa sarbatorim cumva ziua nationala desi eram departe.

La Cagouille este un restaurant de peste cat se poate de tipic francez. Menul este simplu, fara chestii complicate, doar simplu si onest si foarte bun. Foodie man a fost placut impresionat si de lista de vinuri.

Pentru micul dejun de sambata am fost la locul nostru preferat, La Fonaine de Belville, unde locuieste cel mai bun pain perdu care exista.

Dupa o zi lunga de treaba ne-am revigorat la barul hotelului. Hotel National des Artes et Metiers  este situat intre Marais si Motorgueil si este relansat de curand. Camerele (micute, ce-i drept) au un feel industrial-chic cu metal si lemn, plante si tablouri si balcoane minuscule pariziene. Ne-am simtit foarte bine doua nopti.

Cu fortele refacute am iesit la cina. Am ales un restaurant brazilian nou deschis si cu reviews foarte bune, Maloka Fogo e Brassa. Este un restaurant bistronomic dedicat exclusiv preparatelor la gratar in bucataria minuscula open, are numai 28 de locuri si o atmosfera foarte relaxata. Am inceput cu niste pesticos (niste tapas braziliene) dintre care chitelutele de tapioca cu parmezan mi-au mers la suflet. Foodie man a fost cucerit de vita wagyu maturata si pregatita la carbunii de churrasco, care a venit cu un piure de farofa (ceva aluat de manioc). Desertul nu nu a fost to remeber, inghetata de avocado…pas pour moi, merci.

Dupa o plimbare lunga pana la hotel, foodie man a decis ca trebuie sa mai stam o data la bar, unde intradevar atmosfera era in toi si oferta de la localul italian din hotel foarte apetisanta. Introducing dinner no 2, Ristorante National, farfurii mici numai bune de asortat la oferta barului, un vitello tonnato minunat si o mamaliga cu ciuperci si parmezan da sognare 🙂

Nu se spune degeaba ca Paris is always a good idea, si de data asta a fost.