Foodie Family eats in Finlanda

Saptamana trecuta drumurile ne-au dus in nord, pana la Cercul Polar unde trebuia sa participam la o conferinta. Desi acasa incepusera primele semne ale primaverii, noi am indesat in valize pulovere, termale, geci si caciuli si manusi si ne-am prezentat la Otopeni ca doi eschimosi tragand de doua valize imense pline cu echipament pentru snowmobil.

Drumul era prea lung sa il facem dintr-o bucata si nici nu am gasit zboruri potrivite cat de cat, asa ca in prima seara am ramas in Helsinki. Nu am vazut prea mult din capitala Finlandei, era intuneric de dupamiaza, lume putina pe strazi si gheata la mal in portul turistic.

Ne-am indreptat la pas zgribulit spre un restaurant pe care il gasisem ca interesant cand am cercetat internetul pe teme gastronomice finlandeze, Juuri. Un loc axat pe local, traditional, sezonier si foarte finlandez dar cu plating modern, asocieri indraznete si un concept foarte haios. Aveau un meniu de sapas, ceva ca tapas, farfurii mici dar cu impact mare. Am sarit peste meniul clasic si ne-am luat tot meniul de sapas, 9 la numar 🙂

In timp ce asteptam sa vina ne-am delectat cu un gin finlandez asortat cu suc de catina. Trebuie sa recunosc ca mi-a placut mult combinatia si suc de catina e la noi peste tot, asa ca o sa ne imbogatim repertoriul de G&T.

Despre sapas acum, cele 9 la numar.

Placinta cu peste, crema de branza cu hrean.

Arctic char with cabbages

Baltic herring with golden beet

Bream with cucumber and horseradish

Black salsify with mustard

Egg with buckwheat and fennel

Parsnip with cheese

Cockerel with peas

Lambkin with goat milk and beetroot

Pork with potato

Clatita de ovaz cu spuma de caramel si…berries 🙂

Pentru prima experienta intr-un restaurant din Helsinki am fost foarte multumiti.

Inca o mica nota despre Helsinki, am stat in cel mai cool hotel ever. Dupa ce am experimentat in timp cazare mai nonconformista precum un far norvegian, un muzeu de balene sau o fosta posta, de data asta am stat intr-o fosta inchisoare, Hotel Katajanokka. Inchisa din 2002, a fost preluata de Best Western pentru ca are o locatie foarte buna intr-un cartier posh. A fost renovat pastrand cat mai mult din designul specific dar fara sa fie spooky vreun moment.

Dupa un mic dejun in fosta sala de mese a inchisorii (plus ceva zona carcera) am zburat mai departe spre Rovaniemi. Unde mai fusesem prin 2008 sa ducem copiii acasa la Mosul dar nu imi aminteam mai nimic, a fost tot timpul noapte 🙂

Arata altfel orasul de la Cercul Polar in martie, cu mai putine decoratiuni dar la fel de frig si inzapezit. Dar oricum am stat mai tot timpul indoor, in salile de conferinta sau restaurantele aferente cu impinge-tava despre care desigur nu am nimic de spus.

Am mai evadat intr-o seara in care am evitat cina comuna si ne-am dus la un vechi prieten, Restaurantul Nili, unde am mancat si in cursul primei excursii.

Dar cel mai bine a fost cand am mancat singuri la pranz, pana sa ne irolam cu tag si bratara cu cei 650 de colegi de conferinta. Am mers la Roka, un bistro foarte dragut. Aveau o multime de sandwiches pe un menú intitulat street food dar foodie man era chitit sa manance ren asa ca ne-am hotarat repede.

Am inceput cu o supa de somon, somon prins chiar de bucatarul sef dupa se lauda meniul. Clar nu era ca somonul pe care il gasim pe acasa, si niste feluri cu ciuperci de care Finlanda nu duce lipsa (umed, racoare, umbra….ciuperci).

Si evident renul!

Mie mi-au placut ciupercile asa de mult ca mi-am luat si un rissotto cu ciuperci.

La partea cu desert nu pot sa zic ca exceleaza finlandezii, orice comanzi este acoperit cu berries nordice si inghetata. Nu e chiar pe strada mea. Nu stiu cum naiba ca la frigul ala se consuma atata inghetata. Am vazut pe strada copii mancand cornete de inghetata tinute de maini cu manusi…si la urma urmei de ce nu, era un desert la temperatura ambinetului 🙂

Avem aici o panacotta cu scortisoara, gem de lingonberries si branza scartzaitoare calda 🙂

Mai e de mentionat Coffee House, o cafenea mare unde am ajuns cautand o cafea buna dupa rateul de la hotel unde erau numai ibrice cu cafea filtru. Soc si groaza. Dar la Coffee House era cafea buna, cookies si croissants, canapele moi si un geam mare sa vezi cum ninge afara…foarte hygee. Plus aici m-am ascuns 2 ore cu my best friend din scoala si liceu, care acum traieste in alta tara dar lucreaza in acelasi domeniu deci ne vedem din cand in cand pe la congrese si conferinte.

Mi-as dori sa ne intoarcem in Finlanda si vara, cred ca este foarte frumos. Si precis sunt multe berries 🙂

One thought on “Foodie Family eats in Finlanda

1. Enache Alexandra

Daca ar fi sa calatoresc la fel de mult ca si tine, vremea cred ca ar fi un impediment. Finlanda este o tara foarte frumoasa, insa nu stiu daca as alege-o drept viitoare atractie turistica.
    Mancarea nu ma da pe spate. Totusi arata interesant. N-am incercat bucataria finlandeza pana acum ca sa-mi pot da cu parerea. Este interesanta totusi. Si imi place localul in care ai servit aceste bunatati. Este foarte elegant si decorat cu mult bun gust.