Foodie man eats in Atena

Se pare ca am gasit ideea ideala pentru cadou pentru membrii familiei noastre. Myself included 😉 O vacanta sau excursie este solutia perfecta, si precis o sa isi aduca aminte ce a primit de ziua de x ani. Altfel ia sa va vad daca stiti ce ati primit acum 3 ani? Dar anul trecut? Point taken.

La inceputul lunii a fost ziua mamei mele si desi initial am vrut sa mergem la Londra, programul incarcat m-a cam incurcat un pic asa ca am ajuns pana la urma la Atena. Si pentru ca mama nu mai fusese in Grecia, am zis ca cel mai frumos mod de a ii arata orasul este cu un tur. Foodie binenteles. O seara la o taverna, un tur prin piata si o cina la Funky Gourmet, asta pentru cine nu stie este un restaurant cu 2* Michelin si care poarte oricand sa fie la fel de impresionant ca alta locatie cu mult mai multe pretentii din marile orase care dau mult mai multe perle culinare cu stele Michelin – Tokyo, Paris, New York sau Londra.

Am recreat un pic traseul facut acum 3 ani impreuna cu Wine&Knives, asa ca am ajuns in prima seara tot la Taverna Stamatopoulos, care mi-a placut la fel de tare. Am prins de data asta o serbare a unor elevi 15-16 ani care au dansat de au rupt pe muzica greceasca (cantata Live – by the way de orchestra din dotare si care nu cred ca au facut decat o pauza cat am stat noi acolo) si care nu a repetat nici macar o melodie in cele 2 ore si jumatate petrecute acolo de noi.

Am ales sa facem un tur foodie Atena Food Tours lucru care a fost o decizie inteleapta. Ghida, extrem de bine pregatita si simpatica, ne-a vorbit non stop si astfel, am aflat o multime de lucruri despre capitala elena, despre istoria Atenei, despre greci in general si despre atenieni in particular. Este incredibil cat de mult pun ei accentul pe familie si pe timpul petrecut impreuna pe care il dedica familiei si celor dragi. Nici nu mai vorbim de mesele in familie si sarbatorile traditionale unde se aduna zeci sau chiar sute de rude.

Am inceput cu koulori care e covrigul simplu cu mult susan care ni-l aducem aminte din Istanbul (mare pacat acum ca aceasta destinatie nu prea o sa o mai includem prea curand pe listele noastre de travel), dar nu e nimic ca avem cu ce compensa, Atena si Grecia se pare ca au de castigat din problemele Turciei si profita din plin de ele primind turistii cu bratele si mai larg deschise decat o faceau pana acum ceva timp. Iar de mancare nu mai vorbesc… Acum revenind la covrigul nostru cu susan, el reprezinta micul dejun luat in drum spre serviciu pt orice Atenian serios, impreuna doar cu o cafea. Si il si cumpara de pe strada si nu de la supermarket pt ca vanzatorii ambulanti se aprovizioneaza toti de la aceeasi brutarie (peste care am dat si noi mai tarziu in acea zi in plimbarile noastre pe jos, pe stradutele mici si inghesuite din Atena. Acea brutarie produce covrigii de zeci de ani si astfel sustine economia locala si pe micii intreprinzatori greci.

Am vizitat evident piata centrala, am gustat o multime de preparate si am vazut cum se fac niste gogosi traditionale grecesti care se servesc cu miere, sau alte combinatii dulci, si care sunt super light si bune. Ce a fost foarte interesant e ca le facea cu mana si avea o dexteritate de masina automata. Am mai vazut cum se facea filo-pastry adevarat, de mana cu unt (se pare ca singurul stabiliment care mai foloseste unt) in Atena. Gustul – incredibil de bune acele placintele, pateute facute cu acel aluat, sau ce or fi fost ele si umplute cu spanac, carne de pui sau varianta dulce cu un fel de custard de vanilie.

Evident ca nu puteam trece prin Atena fara sa sarbatorim la Funky Gourmet. Am mai fost aici in 2014 si ne-a placut foarte tare. Si de data asta am fost impresionat de calitatea si inventivitatea chefului si nu m-as mira sa mai primeasca o stea. Cum a fost prima data puteti citi aici.

Despre Funky Gourmet nu prea mai e nimic de spus decat ca in ritmul la care ridica stacheta de la an la an, in curand probabil ca va primi si cea de a treia stea Michelin pe care dupa parerea mea o merita cu brio. Servire, gust, prezentare, ambianta, totul la superlativ si cu toate astea la un pret rezonabil pentru  un restaurant cu asa pretentii. Bravo lor ca pot face asta si reusesc sa creeze de fiecare data o experienta culinara de neuitat, o calatorie de vis printre preparatele care ne-au facut sa petrecem o seara de neuitat.

Atena este de fiecare data o idee buna, o destinatie de weekend excelenta cu zboruri dese si scurte si cu o imensa oferta culinara la preturi imbatabile ce pot satisface si cel mai pretentios foodie.

Va las cu povestea greceasca si ma pregatesc de o noua aventura de foodie travels.

Stay close!

One thought on “Foodie man eats in Atena

1. Enache Alexandra

Imi este dor de frumoasa Grecie si de preparatele ei. Sunt atat de multe lucruri de vazut… Iar pe partea culinara sunt niste specialitati pe care nu ai cum sa le dai uitarii.