Bloggers Weekand away in Istanbul

Nici o vacanta fara un bloggers weekend away…cred ca asta este noul nostru motto. In vacanta ce tocmai a trecut am petrecut cateva zile MI-NU-NA-TE in Istanbul alaturi de Andra si Madalin, zile cu soare si multa mancare, in care ne-am straduit cat am putut noi sa incercam cat mai multe feluri de mancare locale sau macar cu influente. Ca de obicei cand ne strangem food bloggers la o masa sau intr-o excursie…a fost epic.

Sa le luam pe rand.

Lokanta Maya

Nu e chiar locul pe care te astepti sa il gasesti in Istanbul, este cool si modern, un mic bistro pe o strada pline de restaurante noi, majoritatea italienesti. Cu o bucatarie turca contemporana si un meniu scurt (stiti voi, din ala de ne face sa comandam tot meniul de 2 ori). Ne-au placut in mod special piureul de anghinare, humusul cald, caracatita cu samphire si scoicile in sos de vin din care foodie kid tot mai cerea o portie. La deserturi parerile au fost impartite: pannacotta cu tei si rozmarin nu avea gust de niciuna, dar inghetata de tahini cu nuci a fost foarte buna.

Dimineata am dat o tura in bazar si am mancat cel mai bun kunefe, merita cautarea pe stradutele intortochate din bazar.

foodiefamilyistanbul14

foodiefamilyistanbul15

Sehzade Cag Kebabi

La pranz am mers sa incercam un kebab faimos. Locul arata cel putin dubios, pentru toaleta trebuie sa mergi la cea publica din capatul strazii, dar mancarea e minunata. Meniul e foarte foarte foarte scurt: o supa de linte la inceput si un kebab cu salata si iaurt la felul 2, atat. Supa a fost iute si buna, iar kebabul era facut frumos pe foc de carbuni, fasii de miel puse pe frigaruie, pe care trebuia sa ti le asezi tu intr-o lipie subtire ca o clatita. Mai puneai salata si iaurt si era perfect.

Massimo Bottura Istanbul

Cum am auzit de la Andra ca Massimo Bottura a deschis restaurant si in Istanbul, nu ne-am putut abtine sa nu ne ducem, omul este dealtfel cel mai bun chef italian la ora actuala…Osteria Francescana din Modena este acum pe locul 3 in lume (a fost si pe 2 si am scris despre el aici).

Restaurantul este deschis in cadrul Eataly, in cel mai nou si modern mall din Istanbul (Zorlu Center), dar are si intrare separata cu lift propriu ca sa nu bati tot mall-ul pana la masa. Are un meniu interesant, cu influente locale dar cu o personalitate puternic italiana. Ne-au placut mult salata capresse cu mozzarela “explodata” in fulgi, farfuria de degustare aperitive, bacalao cu piure de naut, pastele cu ragu taiat de mana si obrajorii de vitel. La deserturi a fost impresionant, un tiramisu si un canolo deosebite, o spuma de rodii la fel foarte intersanta.

La final am facut si un tur in bucatarie, unde am mai primit o portie de tortellini cu sos de parmezan pregatiti de Chef Michele (bine, el a fost foarte modest si a zis ca inca nu e Chef, dar era in charge cu restaurantul) chiar in fata noastra.

foodiefamilyistanbul75

Instanbul on food

De departe highlight-ul acestei excursii a fost un food tour organizat de Istanbul on Food, un tur de 6 ore, in 12 locatii, pe 2 continente in care am incercat nu mai putin de 40 de feluri…un adevarat tur de forta dar pe care l-am dovedit, eram bine antrenati. Ghidul nostru Korhan ne-a povestit multe lucruri interesante, si ne-a aratat feluri pe care nu le cunosteam si in locatii in care nu prea am fi intrat singuri, sau despre care nu am fi aflat ce si cum. Ne-a placut mult si recomandam cu drag oricui ajunge in Istanbul si vrea sa vada cum se mananca cu adevarat in Turcia.

Am inceput cu o tura de bazar si un mic dejun cu ce am cumparat de acolo. Apoi am luat vaporasul si am trecut in Asia unde a inceput adevarata aventura, cu senvis cu matze (kokorec), scoici umplute, degustare de zeama de muraturi (ca sa mai putem manca), chiftelute crude, ciorba de cap de oaie si alte ca ele dar si lucruri mai normale ca kebab, lahmachun si kunefe. La sfarsitul aventurii am trecut inapoi cu barca si ne-am dus agale spre hotel.

Zubeyir

O alta seara, un alt kebab. O casa veche, cu trei etaje, cu mobila veche, si geamuri spalate doar de ploaie…Dar. La fiecare etaj era cate un gratar mare, unde un baiat invartea la frigarui stand pe un scaun de birou 🙂 adica asa ceva nu vezi in fiecare zi.

foodiefamilyistanbul76

O multime de feluri de kebab aveau aici, felii sau tocat, iute sau nu, miel sau nu, cu un asortiment de salate si iaurturi. Ne-a placut mult salata de vinete, si kebabul adana (ala tocat). La deserturi nimic special, niste budinci insiropate. O experienta delicioasa!

Kadi Nimet Balikcilik

O alta zi, de data asta pe partea asiatica, mult mai placuta noua. Am ajuns la pranz la un restaurant de peste veritabil pentru ca baietii vroiau hamsii prajite. Normal. Aceasta taverna avea si o taraba in fata de unde puteai sa cumperi peste pentru acasa sau sa il alegi pe cel care iti ajungea in farfurie. Am mancat evident hamsii, si prajite si la gratar. Dar cel mai mult ne-a impresionat halvaua calda, o reala descoprire, unul din cele mai delicioase deserturi incercate in ultimul timp.

Carsi Balik

Ultima seara am petrecut-o in Besiktas, o zona vie si aglomerata, plina de carciumi si lume. Am ajuns la un restaurant de peste plin ochi si foarte galagios. Locul un pic pushy asa, din cei care trag de tine pe strada sa intri, iti pun pe masa salate fara sa te intrebe. Si desertul tot asa a ajuns pe masa fara sa il cerem, dar nu ne-am suparat ca era aceasi halva calda minunata. Iar la felul principal ne-am ales noi un peste mare pentru toata lumea.

Durumzade

Daca nu ai mancat un kebab la Durumzade nu ai fost la Istanbul. L-am bifat si data trecuta, dar si acum am mai trecut o data inainte sa ne indreptam spre aeroport si nu ne-a parut rau, este la fel de bun.

foodiefamilyistanbul73

Daca aveti un weekend lung liber e musai sa ajungeti la Istanbul! Sper ca v-am convins.

2 thoughts on “Bloggers Weekand away in Istanbul

1. Ana

Mbun, deci pe la Durumzade şi Cag Kebab (şi Kale Cafe, pe care văd ca l-aţi ratat) merg sigur că am mai fost şi mor de poftă. Din restul, pe care nu trebuie sa le ratez? Că aşa sunt prea multe 😛

2. Monica Post author

Eu zic ca trebuie mers la Cyia Sofrasi, pe partea asiatica…il stiam de data trecuta si a fost si acum parte din turul cu Instanbul on foods pentru ca e singurul cu mancare “ca la mama lor acasa”…supa de migdale verzi nu am vazut in alta parte pentru ca nu e mancare de restaurant, dar la Cyia Sofrasi este.