Foodie Family eats in Scandinavia

Pentru ca abia acum am gasit timp sa fac ordine in poze si sa le asez cumva, iata in sfarsit cele mai interesante si bune locuri pe unde am mancat noi in vacanta de vara din tarile nordice. Pentru ca a fost un adevarat tur de forta (10 orase in 14 zile) au fost si destule zile in care am mancat un picninc la margine de drum sau un hambrger in parcare la IKEA. Dar am avut si timp sa ne bucuram de o multime de feluri minunate.

COPENHAGA

Meyer’s Deli

Am incercat (probabil prea tarziu) sa rezervam un pranz la Noma, evident ca nu am gasit. Asa ca ne-am multumit cu Meyer’s, o delicaterie detinuta de partenerul lui Rene. Un pranz foarte reusit dupa ce am batut orasul toata ziua.

Dop

Tot batand noi strazile am vazut o multime de gherete cu hotdogs, de altfel foarte dubiosi. Dar am gasit si the diamond in the rough…unul foarte bun si sanatos, pe numele lui DOP. Foodie men au fost foarte incantati.

Fiskebar

Restaurantul nostru preferat din Copenhaga a fost Fiskebar. Localizat in fostul district de hale, ceva gen meatpacking district meets hala Obor, amenjat intr-o fosta pescarie. Decorul este aproape nemodificat, gresia si acvariul cu pesti au ramas. Acum este un restaurant/bar care pe noi ne-a impresionat: peste (evident) gatit perfect, garnituri de sezon si locale, deserturi inovatoare, atmosfera de club (aproape intr-un fel cu Loft). Ne-au placut in mod special midiile in cidru (am si gasit reteta intr-o revista in daneza…so daca stie cineva daneza…).

Geiranger Fjord

Brasserie Posten

Geiranger este poate unul din cele mai populare fiorduri din Norvegia, zilnic se varsa aici vapoare imense de turisti. Dar probabil ca se intorc la masa pe vas pentru ca oferta culinara este foarte restransa. Totusi am reusit sa descoperim braseria postei πŸ™‚ unu mic local foarte dragut care din nou se bazeaza pe ingrediente locale pregatite simplu si bun. Am incercat faimoasa supa de peste (omniprezenta pe orice meniu in Norvegia) iar foodie kids au fost foarte fericiti cu o pizza (exista o limita la cat peste pot manca).

Sandefjord

Brygga 11

Alta zi, alt fiord. De data asta Sandefjord, o minunata statiune balneara unde fiecare strada merita sa ajunga pe o vedere. Aici a deschis Geir Skeie (castigator Bocusse d’or) un restaurant de peste (evident). Asesat chiar in port, restaurantul ofera produse locale (nordicii se dau in vant dupa local si sezonier) la un nivel gastronomic ridicat. Am incercat din nou supa de peste si midiile, foodie kids s-au distrat cu un hamburger de peste, si la sfarsit ne-am facut de cap cu niste deserturi minunate.

Oslo

Fiskegeriet

In capitala Norvegiei am mers la pranz la un alt bar/pescarie/restaurant unde gateau ce vroiai din galantarele pescariei. Erau faimosi pentru fish and chips asa ca evident asta am si incercat. Best lunch of the trip.

In mod surprinzator (pentru mine) norvegienii sunt mari consumatori de cafea, adica undeva pe locul 2 in luma sau asa ceva. Trebuia sa incercam si o cafenea, unde am primit cea mai mare cafea cu lapte ever (asa ca un bol de supa), si cea mai buna.

Solsiden

Din nou pe faleza, nu departe de primaria cea cu premiile Nobel, un restaurant de peste, care se vrea cel mai bun din Oslo. Nu am crezut pana nu am incercat. A fost intradevar cel mai bun, chiar spectaculos.

Bergen

Friptura de balena

Ei da, am incercat. Sunt niste balene mici, crescute special pentru friptura, asa ca le-am luat ca atare (pesti de mancat). A fost ok, nimic special, undeva intre vita si vanat, rosie si cu o textura consistenta.

Gothenburg

Liseberg Park

Nu am scapat nici un parc de distractii din drum, si cum toata ziua am stat in parc, aici a trebuit si sa mancam. Spre deoseire de alte parcuri pe care le-am mai vizitat, in cele din Scandinavia sunt si multe restaurante. Bune. Aici vin oameni numai la un spectacol sau numai la un restaurant, cum s-ar zice de toate pentru toti. Asa ca am reusit sa evitam eternul fastfood de parc si am mancat really good food.

Stockholm

Ostermalm Market

Fiind luna august mai toate restaurantele bune erau in vacanta. Damn, si aveam o lista lunga. Ne-am consolat in piata Ostermalm, o cladire foarte frumoasa si cu niste restaurante interesante in hala. Din nou peste proaspat la felul principal, si o multime de feluri de peste marinat la inceput.

Foodie kids au clacat la sfarsit si nu am mai vrut la nici un restaurant, de orice fel. Au stat in camera si au comandat la roomservice chiftelutze suedeze πŸ™‚Β Sper sa ne intoarcem intr-o zi in Stockholm, mai avem de descoperit, zic eu, multe locuri.

5 thoughts on “Foodie Family eats in Scandinavia

1. Monica Post author

Trebuia sa incerc…ce sa zic. Nu cred ca voi mai manca vreodata, dar trebuia sa incerc. Foodie din mine nu s-a putut abtine